Vandemeulebroecke Femke

Hallo, welkom op mijn pagina!

Op deze pagina ga ik mijzelf kort beschrijven, mijn voorafgaande studies bespreken en ga ik bespreken waarom ik deze richting heb gekozen.

Ik ben Femke Vandemeulebroecke, ik ben 18 jaar en ik ben geboren in Kortrijk. Ik woon in Otegem en in Mechelen.
Mijn hobby's zijn voetbal, Chiro en lopen. Ik voetbal in de vrouwenploeg van KFC Ruien. zelf zit ik al sinds kleins af aan in de Chiro en nu ben ik halverwege mijn tweede jaar in de leiding. Ik sta bij de sloebers, dit is een groep van kindjes die in het eerste en tweede leerjaar zitten.

In het middelbaar zat ik in het Koninklijk Atheneum in Avelgem, in mijn eerste twee jaar volgde ik de richting Moderne Wetenschappen, in het derde jaar ben ik overgeschakeld naar de richting Sociale Technische Wetenschappen. In het zesde middelbaar heb ik 2 maal stage gelopen. De eerste stage die ik liep was in het AZ Oudenaarde, ik stond op de afdeling geriatrie. Daar mocht ik meelopen met een verzorgende en een verpleegster. Ik mocht helpen met het verzorgen van de mensen en bij de verpleegster mocht ik vooral observeren hoe ze te werk gingen. Daarnaast volgde ik nog een stage in den achtkanter in Kortrijk, dit is een dienst waar mensen verblijven met een beperking.

Ik vond mijn stage bij mensen met een beperking zeer leuk en sindsdien wist ik dat ik iets wou doen met mensen. Daardoor heb ik de opleiding Orthopedagogie gekozen. Ik heb niet bepaald een doelgroep waar ik het liefst bij zou werken, dus ik sta open voor alles.